May 1, 2011

Tragedi 29 April

Assalamualaikum wbt.

Hari ini adalah hari Jumaat. Penghulu segala hari. dan hari ini jugalah merupakan hari terakhir aku bergelar staff kontrak di syarikat aku bekerja sekarang. Tetapi, pagi ini berat betul badanku untuk beranjak dari tilam.. Alamak..! baru aku teringat.. masih ada data yang belum aku siapkan dan perlu dihantar hari ini.. Untuk 2 tahun pulak tu.. adeih.. sempat ke? Nasib baik part aku dah siap, cume kene siapkan part colleague aku yang kini tengah outstation. Roomate aku plak balik kampung.. syoknye dia.. tak perlu menghadapi hari yang malas ini.. huhu..

Baru aku mula untuk membuka fail excel yang beratnya 4Mbp ini, housemateku yang prihatin mengetuk pintu bilik..

'Dayah, takde air la..'

Adoi.. camne aku nak gi keje ni.. terus aku menyambung buat keje.. 'Yes.. EL!' hahaha.. seronoknye.. memang tgh liat ni.. Jap.. No nO no.. hari ni ada meeting pagi, dan unit meeting tengah hari.. I have to make it to the office.. skarang baru pkul 7.00, so ada masa lagi, k? tapi klu takde air jugak EL lah.. call member blok lain tetibe hari ni sume rajin lak gi ofis awal.. Hsmate aku sume cam nak

pkul 9 am..

'Wei, air dah ade.. tapi pelan la.. '

Takpelah.. korang mandi dulu.. aku nak siapkan keje ni dulu.. karang gi ofis awal2 ada plak keje tambahan.. Nampaknye, aku ke ofis jugak.. tak boleh skip.. ada tanggungjawab penting. Message bos jap kata lambat masuk ofis.

tapi hari ni memang aku sangatlah tak sedap hati. berdebar2 semacam.. Kurang berjogging kah? haha.. betul3x.

Pulang dari keje, hati yg kurang sedap ini masih ada.. Aku cari mknn kat pasar malam lah.. Hari ni dapat bonus n Next week bermula hidup baru, sepatutnye aku happy.

Then, dapat plak message dr hsmate.

'Korang, rumah kita kene pecah'..

Jantung aku hampir gugur..

Aku adalah orang terakhir yang keluar rumah..
dan barang yang hilang agak banyak.. di saat Allah memberikan rezeki yang banyak, Dia menarik sesuatu yang bukan menjadi milik kita.

Tetapi aku bersyukur kerana kami semua selamat.. Nasib baik semua orang sudah keluar rumah.. dan ini adalah peringatan buat semua.. supaya lebih berhati2..

Jaga-jaga.. ada yang memerhati..!

1 comment:

  1. wahhh..naseb baek semua orang selamat..sabarlah..itu mungkin ujian dari Allah~

    ReplyDelete