Feb 9, 2011

Untuk korang, bacelah.

Assalamualaikum...

Dear korang,


Korangtau tak?
Kalau aku banyak tangan, aku takkan minta tolong kat korang,

aku takkan susahkan korang,
biar semua keje aku buat pun takpe..
aku tak kisah susah,
Aku tak kisah bersenggang mata,
nak taknak aku kene juga kerja,
cari wang buat sara diri..sara orang,
Tapi kadang2 tu aku tau memang korang takkan buat pun,
aku pernah cakap kat korang,
pastu korang bagi idea, tapi tinggalkan..
still tak buat juga..
tapi, korang tau kan, tangan kita Allah bagi sama banyak,
Dua je setiap sorang, tak de yang lebih,
Kurang tu adalah.. mungkin sebab main mercun..


Korang,
Maaflah aku ni kadang-kadang banyak tanye,
Ye lah,aku punya IQ tak tinggi mana,
bukan juga 1st class honor,
2nd class jauh jugak lah..
Dulu aku dapat markah tinggi pun sebab soklan senang..
1+1, mesti lah sume dapat jawab kan..
dan daya ingatan aku taklah berapa bagus..
tu yang aku tgh asah, nak beli cereal mahal ngan vitamin mahupun ayam brands,
tapi mesti aku pikir 2-3 kali..
buat keje lama, sebab aku nak fikir lama..
maaf la, kadang senang je kan kalau korang je yang buat..
tapi aku tau tu keje aku,
Sian korang kene tunggu aku,,
tu sebab lah kadang2 aku tanye,, kadang2 tak tanye..
Aku segan ngan korang,tapi aku kuatkan juga semangat dan tebalkan muka..
huhu...

korang,
aku tak de modal dah nak cakap,
aku rase baik aku senyap je,
kalau aku cakap macam salah,
bila diam pun aku salah,
malas dah aku.. aku nak pergi negeri sendiri boleh?
Korang dengan Louis Vuitton,
K lah.. syyy....

Aku nak belajar bersyukur,
Kalau bersyukur Allah akan melapangkan hati kita..
Aku nak belajar sayangi diri dan Allah,
tak pelah korang nganpakwe korang, rase bahagia..
tak larat dah aku nak tanye korang bila nak kawen..
Sure korang kate aku bizi body..
Pi cari sorang, baru lah rasa camne korang rase..
tapi kan korang...
Korang keluar dekat sehari ngan pakwe yang tak halal lagi boleh..
nape susah ngan kawan yang muhrim?
Harap2 korang pandai jaga diri..

Korang,
aku ni melalut ek?
dah la..aku nak tidur..
Sok aku keje lagi, walaupun hati ku memberontak..
kita sume penat kan?
tapi aku tak tau korang punye penat camne,
korang tau ke penat aku camne?
K,lah.. aku lelap dulu..
mOga aku mimpi yang best,yang tenang dan gembira..
Boleh aku bangun awal untuk kumpul kekuatan..
Sok aku kene gi 'perang' lagi..
Maafkan aku andai aku gugur di medan..
Aku berusaha untuk tetap tabah dan kuat..
dan berusaha untuk tidak menangis..
berusaha untuk senyum..
Tapi, akuharap korang janganlah berhenti senyum,
supaya aku boleh tumpang kegembiraan korang,
dan aku takkan nampakkan kesedihan aku depan korang.. OK?

salam sayang dari,
Aku.




2 comments: